Posts

Showing posts from 2011

tom yam putih ...eksperimen how to make tom yam with my uncle

Image
hai blogerss semua tengah leka2 main fb a.k.a muka buku...my uncle telah mencadangkan satu idea yang bernas a.k,a terbaik...nie antara perbualan ak and my uncle.
my uncle:"mie jom rini kita masak tom yam putih" ko gie call ibu tanya resepi dierr..
me: nanti owang call..
ak pun serves cari dalam internet...kat sini ak kongsi resepinyerr
bahan-bahan
1biji bawang besar4ulas bawaputih 1batang serai dititkkulit limau purut(secukup rasa)cili.padi A.K.A cili apiasam jawa(dibuat air) 2biji limau..udang atau ayam1biji tomato
kobis bunga air 2mangkuk cara-cara
 1. Tuangkan air kedalam periuk
2. Masukkan ayam & bawang putih
3. Masukkan udang dan terus masukkan tomato, biarkan 1 minit
4. Masukkan air asam jawa, kacau
5. Besarkan api sebesar-besarnya, dan masukkan  sekaligus serai, daun limau purut & bahan yang diblender (bawang besar dan serai) . Biarkan menggelegak kuat   selama kira-kira 30 saat la lebih pun tak apa..
6. Perlahankan sekecil-kecil api. Masukkan garam dan gula …

chim chum...what is the chim chum..

Image
chim chum  rasa  nak tahu sangat pasal chim chum bila perkataan tu keluar dari mulut my uncle..kowang semua pernah dengar chim chum tu mesti ader yang selau dengar kan.. ini info sikit pasal chin chum credit tochentahatibersuara.
...walaupun bebola dan ade jugaklah makanan sampingannya contohnya...hirisan daging dan ayam yang dibakar diatas bekasnya dan di dalamnya terdapat arang yang dibakar....2 gelas air pun x cukup...sup nye pun wa cakap lu...sedapp bangat sup chin chum ni dihidangkan dalam cerek kemudian dituang disekeliling dapor steamboat tadi...
ala-ala  maca steambot.. steambot is all about seafood..and this chim chum thing are about bebola and same slice of meat and chicken..wahhh try to write in english...klakorrr...klu der kengkawan yang tahu kat mana nak cari chin chum nie leh g tau ak...just comment ...

JOM join SEGMEN| 10 Perkara Pelik Tentang Saya by Cekbolat !!

Image
JOM join SEGMEN| 10 Perkara Pelik Tentang Saya by Cekbolat !!segmen  saya dapat tau dari sahabat blogger saya shahirahpuat..saja-saja  jer join...hilangkan perasaan bosan and penat setelah sekian lama berbakti pada masyarakat heheheh...berbakti lah sangat...jom lah sesapa yang baca nie join clik link http://emybloggergirl.blogspot.com/2011/11/jom-join-segmen-10-perkara-pelik.html
10 perkara pelik tentang saya...tak tau la kan kalau x pelik plak..pape pun just laynzzzzz.............1.kalau makan masakan orang suka komen mengalahkan master chef..klu sendiri yang masak awal2 dah bagi tau xsedap jangan complen..2.kalau stress suka makan coklat xpun aiskrim...macam bebudak plak rasanyerr..3.suka belanja owang sampai xsedar duit dah nak kering hahahha...pada orangyang tertentu jerr saya belanja bukan orang sebarangan...4.suka beli buku tapi nak bacanyerr agak bermasalah untuk habiskan satu buku..beli banyak tapi bacenyerrr kadang-kadang setahun baru habis baca..kadang xbaca pun aader buat ko…

harimau atau garuda.....

Image
Mempertahankan pingat emas yang dimenangi 2 tahun lalu.Itulah misi utama skuad bola sepak Malaysia bawah 23 tahun yang dijadual bertemu pasukan tuan rumah Indonesia di perlawanan akhir sukan sea 2011 pada 21 November 2011 di stadium Gelora Bung Karno.
Perlawanan yang akan berlangsung pada jam 8 malam itu dijangka sengit kerana pasukan Indonesia sudah pasti akan menurunkan barisan utama mereka selepas mereka ditewaskan oleh Malaysia 1 – 0 dalam perlawanan peringkat kumpulan.
Dibantu pula dengan puluhan ribu penyokong yang digelar “pakar perang psikologi” Indonesia sudah pasti turun dengan lebih bersemangat kali ini.Malaysia pula berbekalkan dengan kekuatan fizikal dan mental serta pengalaman beraksi di hadapan puluhan ribu penyokong Indonesia sebelum ini mungkin tiada masalah untuk sekali lagi beraksi di hadapan penyokong fanatik mereka.
Perlawanan akhir sukan sea 2011 ini akan disiarkan secara langsung di RTM, Astro Arena dan TV3 pada 21 November 2011 Jam 8 malam.Sama sama …

Mari Bersama kita renungkan

Image
Allah S.W.T berfirman
"Barangsiapa  yang menghendaki kehidupan didunai dan perhiasanya ,nescaya kami berikan kepada meraka balasan perkerjaan didunia dengan sempurna dan mereka di dunia itu tidak akan dirugikan.itulah orang-orang yang tidak memperolehi akhirat ,kecuali nerakan dan lenyaplah di akhirat itu apa yang telah mereka usahakan didunia dan sia-sialah apa yang mereka telah kerjakan "
(Surah Hud 15-16)

Mee penang nampak cam sedap...jom cuba

Image
Rasa macam nak masak tengah sibuk mencari resepi terbaru  terjumpa resepi nie mari bersama kita kongsi resepi ini.dulu cita-cita nak jadi chef tapi rezki xder jadi misi pulak haha malawak plak..




MI PENANG
Bahan-bahan
1 kilo mee kuning
1 kilo daging lembut (batang pinang – JANGAN  dihiris), cuci bersih dan toskan
3 liter air, jika kurang tambah
200 gram tomato puree
50 gram lada kering
10 biji bawang putih
3 biji bawang besar
½ kilo udang, yang sederhana besarnya (kupas kulit dan goreng sampai masak) toskan
3 keping tauhu, potong dadu, goreng dan toskan
½ kilo tauge, dibuang kepala dan akar, cuci bersih, dicelur sebentar dan ditoskan.
3 pokok daun salad, dihiris
3 biji tomato, dihiris bulat
Minyak untuk menumis
Garam secukup rasa
Bahan Tabur
10 biji limau kasturi, setiap satu dibelah dua
Hirisan daun sup dan daun bawang
Hirisan beberapa batang lada hijau dan lada merah
Bawang goreng
Cara-cara:
Rebus daging dengan air dan sedikit garam.Setelah empuk, keluarkan dagingnya.Air rebusan …

Promosi Hebat

Image
promosi hebat sehingga hujung tahun
Master (M)
* RM65 SAHAJA
* Promosi!!! Modal PERCUMA RM10
* Boleh Menjual Menggunakan SMS
* Boleh mendaftar Dealer, Agent, Retail, 1st Retail,
2nd Retail & 3rd Retail sebagai downline anda
* Laporan Transaksi Setiap Kali Jualan Dilakukan
* Boleh Mendaftar Agen Sendiri
* Yuran pendaftaran anda tetapkan sendiri.
* Mendapat Overriding Pembelian Downline.
* Celcom (4.50%), Maxis (3.20%), DiGi (2.10%)

Dealer (D)
*RM35 SAHAJA
* Promosi!!! Modal PERCUMA RM10
* Boleh Menjual Menggunakan SMS
* Boleh mendaftar Agent, Retail, 1st Retail, 2nd Retail &
3rd Retail sebagai downline anda
* Laporan Transaksi Setiap Kali Jualan Dilakukan
* Boleh Mendaftar Agen Sendiri
* Yuran pendaftaran anda tetapkan sendiri.
* Mendapat Overriding Pembelian Downline.
* Celcom (4.25%), Maxis (3.10%), DiGi (2.00%)
sah sehingga 31.12.11
berminat pm saya

ombak rindu

Image
filem yang diadaptasikan daripada novel Ombak Rindu ini mengisahkan tentang perjalanan cinta dua insan, Izzah dan Hariz dari dua dunia yang berbezadan mereka terpaksa menempuh pelbagai rintangan sebelum menemui kebahagiaan. Izzah adalah gadis kampung yang telah dijual oleh bapa saudaranya kepada sebuah kelab hiburan di K.L untuk dijadikan pelacur. Seorang pemuda, Hariz anak Datuk Sufiah, pemilik empayar perniagaan SUFIAH CEMERLANG telah mermbeli Izzah dari pemilik kelab tersebut untuk dijadikan perempuan simpanan, namun Izzah telah merayu Hariz supaya menikahinya untuk menghalalkan hubungan mereka. Hariz setuju dengan syarat Izzah tidak menuntut sebarang hak sebagai isteri. namun selepas itu, hariz yang kasar dan panas baran telah jatuh cinta dengan Izzah yang penuh dengan kelembutan. hariz kemudian terpaksa menikahi Mila, kawan zaman persekolahannya setelah didesak oleh Datuk Sufiah dan Mila yang amat mencintainya. Semasa Hariz koma dihospital akibat kemalangan jalan ray…

Aku bukan tomboy

Image
Kehadiran farisa atau Eisha dalam hidup Harry dan Burn benar-benar mengubah pendirian dua jejaka terhadap gadis yang berpewatakan lelaki. Kali pertama melihat Farisa di sebalik topeng lelaki, mereka mula jatuh hati dengan gadis itu. Bermula dari zaman persekolahan yang penuh dengan dugaan kerana sering diganggu oleh beberapa orang pelajar ‘pengkid’ antaranya Bell dan Sam. Tekanan disekolah yang dialami Farisa mendorongnya untuk mentransformasikan dirinya sebagai seorang yang berpesonaliti agresif dan kasar. Di sebalik penampilan bagai seorang lelaki, Farisa masih mempunyai naluri sebagai seorang gadis sejati. Perwatakan sebegini berterusan hingga ke alam pekerjaan sebagai penghantar pizza. Plot cerita bermula apabila Farisa dikejutkan dengan kemunculan dua jejaka , Harry dan Burn yang berhasrat menjalinkan hubungan istimewa dengannya. Satu dilema yang menuntut pertimbangan yang penuh cabaran. Harry, seorang salesman jalanan yang terlebih dahulu menjalinkan hubungan mesra d…

Alamak Toyol

Image
Alamak Toyol mengisahkan Pak Umar (Hamid Gurkha) yang pergi berjumpa dengan bomoh untuk mendapatkan toyol atas niat untuk cepat kaya. Bomoh itu mempunyai banyak koleksi toyol dan setiap toyol mempunyai harga masing-masing. Oleh kerana tidak mampu, Pak Umar mengambil toyol yang paling murah. Setelah mengambil toyol dari bomoh, bomoh itu tersebut mengecop ‘barcode’ di dada kiri Pak Umar.
Pada waktu yang sama, Fakhrul (Angah Raja Lawak) dan Kudin (Along Cham) dua sahabat baik juga memikirkan jalan untuk mendapatkan duit. Hampir setiap hari mereka mencuba kaedah baru untuk merompak, namun semuanya gagal. Sehinggalah pada suatu hari, Fakhrul dan Kudin mahu merompak Pak Umar namun Pak Umar tiada duit untuk diberikan pada mereka. Pak Umar bercadang mahu memberi toyol berkenaan pada Fakhrul dan Kudin. Pada mulanya Fakhrul dan Kudin menolak toyol itu. Namun lama-kelamaan mereka sanggup untuk menerima toyol itu daripada Pak Umar. Toyol kemudian beralih arah dan ‘barcode’ di dada k…

Dana Tabung Buah Pinggang Ahmad Hafizuddin Bin Abdul Hadi: KIDNEY TRANSPLANT FUND RAISING AHMAD HAFIZUDDINTh...

Image
Dana Tabung Buah Pinggang Ahmad Hafizuddin Bin Abdul Hadi: KIDNEY TRANSPLANT FUND RAISING AHMAD HAFIZUDDIN
Th...
: KIDNEY TRANSPLANT FUND RAISING AHMAD HAFIZUDDIN The purpose of this fund is to raise RM300,000 to finance the kidney transplant for Hafiz i...

Menjana pendapatan tambahan

Image
Promosi hari raya  .mari bersama menjana pendapatan dengan biz top up. Pakej-pakej menarik dengan registrstion fee yang berbaloi.
Baca Dan Fikirkan !!
Pernahkah anda terfikir untuk menjalankan sistem topup ini? Rasa-rasa anda sudah tahu kan hampir 80% penduduk di Malaysia yang menggunakan hand phone adalah pengguna prepaid dan bukannya postpaid. Setiap hari terlalu ramai orang di Malaysia topup untuk menghubungi orang lain dan juga menghantar khidmat pesanan ringkas. Tak pernahkah anda terfikir untuk menjadi penjual topup?
Topup Kat Kedai Mahal!!
Tak percaya? Ok tengok contoh kat bawah ni
CONTOH :
Anda topup RM10, kedai akan ambik RM10 kan? Jadi lebihan komisyen akan dapat kat dia.
Kelebihan menjadi agen topup bersama kami :

- Boleh Menjual Menggunakan SMS
- Tidak Perlu Menyimpan Bekalan Stok
(ia diuruskan secara elektronik oleh perisian khas), Jadi Tiada Berlaku Kecurian Atau Kehilangan Stok
- Keuntungan Jualan Topup Diberikan Secara Diskaun Terus
- Laporan Transaksi Setiap Kali Jual…
Image
AGENT-TOPUP DIPERLUKAN SEGERA !! YURAN PENDAFTARAN MURAH !! ANDA BOLEH TOPUP DI MANA-MANA SAHAJA !! TOP-UP UNTUK DIRI SENDIRI | ORANG LAIN | KELUARGA | RAKAN2 SAYA PASTI MEMBANTU ANDA !! TOP-UP KAT KEDAI MERUGIKAN KITA BALIK !! MEREKA DAPAT KOMISYEN DAN UNTUNG !! KITA RUGI BALIK !! DAH LA JALAN JAUH NAK TOPUP ALIH-ALIH MEREKA YANG DUDUK SAJA DAPAT KOMISYEN !! JADI LA SEPERTI MEREKA !! BOLEH TOPUP DI MANA MANA SAHAJA! guna sendiri jimat....jual pon jimat.....jadi agen lagi jimat Kelebihan menjadi agen topup bersama kami : - Boleh Menjual Menggunakan SMS - Tidak Perlu Menyimpan Bekalan Stok (ia diuruskan secara elektronik oleh perisian khas), Jadi Tiada Berlaku Kecurian Atau Kehilangan Stok - Keuntungan Jualan Topup Diberikan Secara Diskaun Terus - Laporan Transaksi Setiap Kali Jualan Dilakukan - Boleh Topup nombor sama dengan nilai sama tanpa - Boleh Mendaftar Agen Sendiri, yuran pendaftaran anda tetapkan sendiri. - Mendapat Overriding Pembelian Downline Sehingga 4 Level - Sah Disisi Undang-undang - Buka…

Exclusively Handbag or coah for sale

Image
Kindly be informed that we are now with new product for sale. Please find attached the new handbag Excellent Quality for sale. It is different with other handbag at pasar malam. This quality can look at JJ...please feel free to contact me for further information. amypahang@yahoo.com or SMS  namecode<>adress and send to 0142355948 example: suhaila G02  kuala lumpur Price from RM69.90 t0 89.90

Sejenak Menghayati Lautan

Image

Al-Habib

Image
Perfume atau minyak wangi Al-Habib ini adalah pati minyak wangi yand didatangkan dari Perancis, United Kingdom, Pakistan dan Arab.



PATI MINYAK WANGI ASLI - HARUMAN KEKAL 24 JAM
Pati minyak wangi ini berasaskan dari pati wangian tidak beralkohol di mana bila disentuh dengan kuli akan mengeluarkan bauan yang mengikut suhu badan yang sentiasa mengekalkan keharuman sepanjang hari. Anda kena cuba produk al-habib untuk mendapatkan kesegaran dan keharuman yang menyegarkan.


HARUMAN UNTUK SEMUA GOLONGAN

Wangian ini telah dirumuskan dengan tidak mengandungi alkohol dan sesuai di pakai ketika solat. Para pelanggan yang mengalami ketidakserasian dengan alkohol atau bahan kimia yang menyebabkan kerengsaan kulit boleh memilikil minyak wangi Al-Habib yang dijamin mutu serta selesa dipakai tanpa rasa ragu terhadapnya.



SUMBER ASLI PATI MINYAK WANGI AL HABIB

Wangian yang berasaskan sumber alam semulajadi dari bunga-bungaan, buah-buahan, kayu dan elemen tumbuh-tumbuhan hijau. Wangian ini adalah asli yan…

koleksi - koleksi minyak wangi

Image
Koleksi minyak wangi al-habib
24hour perfume
non-alcohol
can use for pray
suitable for men and women